filtr pevných částic

Problémy s DPF

Filtry pevných částic zkráceně nazývané podle anglického nebo francouzského názvu DPF (Diesel Particle Filter) či FAP (Filtre Anti Particules) představují pro majitele vozu, který je tímto systémem vybaven hrozbu vysokých servisních nákladů. Nejpozději po ujetí 200.000 Km, často však i dříve je totiž nutná výměna filtru, která podle typu vozidla stojí 10.000 až 45.000 Kč. Některé systémy k tomu vyžadují ještě pravidelné dolévání drahých aditivačních kapalin.

Většina systémů filtrů DPF trpí poměrně vysokou poruchovostí, což se projevuje rozsvícením kotrolky DPF nebo elektroniky motoru, přechodem motoru do tzv. nouzového režimu atd. Provoz vozidla s poruchou systému DPF představuje kromě vyšší spotřeby paliva i možnost vážného poškození motoru (při neúspěšných regeneracích dochází k ředění motorového oleje a tím ztrátě jeho mazacích schopností).

Existuje sice již několik nouzových metod pro čistění zanesených filtrů, ale žádná nemá dlouhodobější účinnost.

Máme řešení

Jedinou opravdovou metodou jak se NAVŽDY zbavit problémů s filtrem pevných částic je jeho demontáž z vozidla. Mechanické odstranění filtru však samo o sobě nestačí, neboť řídící jednotka tento stav zaznamená a velmi brzy dojde opět k přechodu do tzv. nouzového režimu.

Je nutné provést softwarové odstranění filtru z řídící jednotky nebo instalovat emulátor DPF/FAP. Softwarové řešení se používá nejčastěji na starších vozech, kde se vyskytovala provedení s filtrem i bez filtru, zjednodušeně řečeno se program v řídící jednotce upraví na verzi bez filtru.

Hardwarový emulátor používáme u vozidel, kde sw řešení nelze provést nebo nefunguje spolehlivě (typicky např. vozy Toyota, Lexus a Subaru). Lze jej provést také na přání zákazníka, pokud si z určitého důvodu nepřeje měnit software v řídící jednotce motoru. Emulátor se připojuje na vedení mezi filtrem částic a řídící jednotkou motoru a simuluje práci funkčního filtur. Řídící jednotka tak

neví, že na vozidle žádný filtr není a pracuje zcela normálně, bez jakýchkoli závad, rozsvícení kontrolky nebo nouzovým režimem.

Jsme schopni vyřešit problém s DPF na všech vozech vyrobených v EU a velké většině vozů japonských a korejských.

Na všechny naše úpravy poskytujeme záruku !

Odstranění DPF a emisní kontrola

Častým dotazem je zda auto s odstraněným filtrem částic projde emisní kontrolou. Lze říci, že majitelé aut vyrobených do roku 2005 mohou být zcela bez starostí, jejich vozy totiž musí splňovat pouze normu EURO 3, kterou lze splnit prakticky s jakýmkoli moderním dieselem. Od roku 2005 do roku 2009 platí norma EURO 4, kterou 90% vozidel prochází i bez DPF. Horší je situace u vozidel r. 2009 a novějších, schválených podle normy EURO 5, kterou prakticky bez funkčního filtru není možné splnit.

Seznam vozidel pro která máme emulátory a ceník najdete zde Ceník služeb
de_vlajka