Přeskočit na obsah

AD Blue systémy a Filtry DPF/FAP

Ad blue systém je takzvanou katalytickou redukcí, kdy se za přidávání Ad blue tekutiny rozkládají oxidy dusíku, některá vozidla mají s tímto systémem opakované problémy, jejíž oprava může vystoupat až do deseti tisíců a po pár letech se může opětovně opakovat. Nabízíme možnost tento proces u vozidla vypnout nebo opravit. 

Obě možnosti jsou vždy před zákrokem se zákazníkem prodiskutovány, aby se našel správný kompromis, jak cenový tak ekologický. 

Filtry pevných částic (Diesel Particle Filter) či FAP (Filtre Anti Particules) slouží pro zachytávání drobných prachových částic, které vyprodukuje motor při nedokonalém spalování, nejčastěji tedy ve městě a při krátkých jízdách se studeným motorem. Každý filtr pevných částic má svojí životnost a tu ovlivňuje i kvalita nafty a stav motoru a jeho jednotlivých částí.

V případě, že je filtr nadměrně zaplněný je možnost provést servisní regeneraci filtru pevných částic, nebo jeho odstranění.

  • Servisní regenerace je možná u většiny vozidel a provádí se buď jako stacionární regenerace, nebo jako jízdní regenerace.  V obou případech je potřeba diagnostiky pro aktivaci servisní regenerace. Servisní regeneraci provádíme u nás na servise – cena se pohybuje od 1800 S DPH
  • Odstranění filtru pevných částic -Mechanické odstranění filtru však samo o sobě nestačí, neboť řídící jednotka tento stav zaznamená a velmi brzy dojde opět k přechodu do tzv. nouzového režimu. Je nutné provést softwarové odstranění filtru z řídící jednotky nebo instalovat emulátor DPF/FAP. Softwarové řešení se používá nejčastěji na starších vozech, kde se vyskytovala provedení s filtrem i bez filtru, zjednodušeně řečeno se program v řídící jednotce upraví na verzi bez filtru.

Většina starších systémů filtrů DPF trpí poměrně vysokou poruchovostí, což se projevuje rozsvícením kotrolky DPF nebo elektroniky motoru, přechodem motoru do tzv. nouzového režimu atd. Provoz vozidla s poruchou systému DPF představuje kromě vyšší spotřeby paliva i možnost vážného poškození motoru (při neúspěšných regeneracích dochází k ředění motorového oleje a tím ztrátě jeho mazacích schopností).

 Na všechny naše úpravy poskytujeme záruku !
 

ODSTRANĚNÍ DPF A EMISNÍ KONTROLA

 Častým dotazem je zda auto s odstraněným filtrem částic projde emisní kontrolou. Lze říci, že majitelé aut vyrobených do roku 2005 mohou být zcela bez starostí, jejich vozy totiž musí splňovat pouze normu EURO 3, kterou lze splnit prakticky s jakýmkoli moderním dieselem. Od roku 2005 do roku 2009 platí norma EURO 4, kterou 90% vozidel prochází i bez DPF. Horší je situace u vozidel r. 2009 a novějších, schválených podle normy EURO 5, kterou prakticky bez funkčního filtru není možné splnit.